اتحاد مسوولان خوی برای انجام یک کار خیر

محکوم به اعدام به پای چوبه دار نرفت

تلاش های نماینده مردم در مجلس، امام جمعه، فرماندار، رئیس شورای شهر ، دادستان و قاضی اجرای احکام به همراه عطوفت اولیای دم، موجب شد تا محکوم به قصاص بعد از 23 سال روانه خانه اش شود.

مردی که متهم بود در مرداد ماه سال 1369 در یکی از روستاهای خوی با ایجاد تله انفجاری مرد دیگری را به قتل رسانده است، با حکم دادگاه، تایید دیوان عالی و تنفیذ حکم توسط رئیس قوه قضاییه قرار بود این هفته قصاص شود اما بخشش اولیای دم (نه فرزند مقتول) سبب شد، بعد از 23 سال انتظار سرانجام به جای رفتن به پای چوبه دار روانه خانه اش گردد.

یکی از اولیای دم (فرزند مقتول) در گفتگو با کافه خبر خوی، ضمن تایید این خبر گفت: مراحل مختلف قانونی و دادگاهی قتل پدرم طی شده و آقای (ق-ح) محکوم به قصاص گردیده بود و زمان اجرای حکم نیز تعیین شده بود، اما دو روز قبل از اجرای حکم برادران و خواهران من به خاطر رضای خدا و خشنودی خانواده قاتل از حق خویش کذشتیم و فرصت زندگی دوباره به وی دادیم تا همجنان که خود محکوم اعلام کرده، راه زندگی درست و شرافتمدانه را انتخاب کند.

وی از تلاش های دکتر صدر(نماینده مردم در مجلس)، حجت الاسلام والمسلمین شکوری(امام جمعه ) عماری(فرماندار) مهندس شریف(رئیس شورای شهر)، حجت الاسلام علیزاده(دادستان) جباری (معاون دادستان) و همچنین از حجت الاسلام حیدری زاده (قاضی اجرای احکام) و کاظمی (رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت)به خاطر تلاش هایشان برای مجاب کردن اولیای دم به عفو و بخشش تقدیر و تشکر نمود.

گزارش کامل این عمل خداپسندانه متعاقبا تقدیم خوان ندگان خواهد شد.